De ce antisocial?

De ce antisocial?…

Pentru ca m-am saturat ca timp de douazeci de ani aproape sa privesc neputincios. Pentru ca m-am saturat sa ma hranesc cu promisiuni si vise, cu sperante si minciuni.

M-am saturat sa vad de fiecare data cum o mana spala pe cealalta. M-am saturat sa aud peste tot “Lasa, sanatosi sa fim…”, sa mai vad cum ni se arunca praf in ochi, cum suntem cumparati cu mici si bere si indemnati sa mai asteptam, sa mai speram, sa mai visam si… sa asteptam.

Asteptam de douazeci de ani si vedem cum singurul adevar e ca pleaca ai nostri si vin tot ai nostri. Aceeasi Marie, cu alta palarie. Aceeasi politica, doar gasca cu ciolanul se mai roteste. Dar aceleasi vise ni le vand cu totii. Iar noi cumparam. Cumparam in nestire si in disperare parca.

Au stiut sa ne adoarma si sa ne cultive vise. Au stiut sa ne multumeasca totusi cu un salariu mai mare si cu un nivel de trai mai scazut. Si sa ne inchida – putin cate putin – ochii si gura.

Eu unul m-am saturat sa imi fie “bine” si atat. M-am saturat sa mai fiu un alt “multumit” de pe lista care voteaza si contribuie astfel la imbogatirea diferitelor gasti. Si cred ca a sosit momentul sa ies din pasivitate si sa fac ceva…

Voi nu v-ati saturat? Voi nu vreti sa iesiti din pasivitatea voastra? Voi… Nu v-ati saturat?…
Asteptam sa faca altii pentru noi, iar daca ei nu fac nimic pentru ca nu ii intereseaza, atunci ne vaitam!…

Ar trebui sa intelegem ca nu a fost suficient sa iesim in strada in ’89. Ca oricum nu am rezolvat mare lucru si oricum s-a dovedit pana la urma ca nu pentru noi am iesit atunci in strada…

Ar mai trebui apoi sa intelegem ca nu e suficient sa gandeasca si sa actioneze altii pentru noi si in locul nostru. Trebuie noi sa gandim singuri. Si apoi sa alegem cea mai buna solutie si sa actionam. Tot noi!

Asa ca va propun sa revenim la primul pas… In care sa ne stabilim scopul si mijloacele de atingere a acestui scop. Ne gandim, propunem si alegem ceea ce vrem sa facem si stabilim tot impreuna cum putem realiza ceea ce ne propunem.

Pas cu pas, putem face multi pasi impreuna!


Lasă un răspuns

