In al doisprezecelea ceas: Despre prostia noastra si lipsa lor de scrupule

Conform regulilor unui sistem corupt si ticalosit (vorba unuia), CNA si-a facut datoria. In asa fel incat sa fie toata lumea multumita si sa nu i se poate reprosa ceva.

CNA a oprit campania Rosia Montana la finalul campaniei: „spoturile induc publicul în eroare”, au dat ei verdictul. In al doisprezecelea ceas. Adica exact cu doua zile inainte de data la care s-ar fi incheiat oricum difuzarea clipurilor mincinoase.

Spotul manipuleaza, a spus Ioan Onisei, membru CNA. “Intrebarea de la început nu face decat sa arate cate nevoi are Romania de acei patru miliarde”, s-a aparat Bogdan Naumovici, autorul campaniei.

Concluzia a venit în urma unei analize făcute de RAC – Consiliul Roman al Publicitatii. RAC a constatat ca ”din cele patru miliarde de dolari introduse în economie prin proiectul de exploatare miniera Rosia Montana, doar 1,8 miliarde de dolari sunt beneficii directe ale Statului, materializate în dividende pentru Guvernul Romaniei, impozite pe salarii, redevente si alte taxe.”

“Spotul e impecabil, ca producţie, dar ascunde marile adevăruri. Reclama manipulează”, a spus Ioan Onisei, membru CNA. „Tot ceea ce povestiţi în spot nu are nicio legătură cu realitatea economică. Este ca si cum referendam in Romania ce facem cu patru miliarde de dolari.”

Christian Mititelu, CNA: “Se creeaza impresia că votul popular contribuie la cheltuirea banilor.”

Grigore Zanc, CNA: “Gold Corporation nu aduce acei bani acum. Sunt împărţiţi în cei 16 ani. E vorba de sume mult mai mici în fiecare an.”

Andreea Nastase, director de comunicare RMGC: “Exista perceptia ca Rosia Montana nu aduce multi bani Romaniei. De aceea am ales să mergem pe varianta cu suma de patru miliarde de dolari.”

“Succesiunea în spoturi a afirmatiei “In ce proiecte ar trebui sa investească Romania 4 miliarde de dolari” si a afirmatiei “Noul proiect Rosia Montana aduce Romaniei 4 miliarde de dolari” pot induce consumatorului ideea ca cele patru miliarde de dolari sunt în totalitate la dispozitia Statului Roman pentru a fi investite de catre acesta in proiectele propuse in raspunsurile obtinute prin vox-pop.

In fapt, din datele prezentate chiar de compania Rosia Montana Gold Corporation pe pagina de internet la care se face trimitere în spoturile analizate, rezulta ca din cele patru miliarde de dolari introduse în economie prin proiectul de exploatare minieră Rosia Montana, doar 1,8 miliarde de dolari sunt beneficii directe ale Statului, materializate în dividende pentru Guvernul Romaniei, impozite pe salarii, redevente si alte taxe.”

Bogdan Naumovici, autorul ultimei campanii Rosia Montana, se disculpa: Nu sunt cunoscut pe piata drept un mercenar fara scrupule.

Despre bani? Comisionul lui este de peste 500000 (cinci sute mii, da) de euro. Cel mai mare pe care l-a luat vreodata.

Sursa: paginademedia.ro

****
Stirea e veche. Sta de aproape o saptamana. Dar nu a avut loc de RIP Maical i luv u. Eu abia gasit-o.

4 Răspunsuri to “In al doisprezecelea ceas: Despre prostia noastra si lipsa lor de scrupule”

  1. Prostie, lipsa de scrupule, minciuna, manipulare, escrocherie, furt pe fata, inselatorie. Iata doar cateva dintre ideile care-mi vin in minte in legatura cu acel extrem de difuzat spot publicitar.

  2. alexeiii Says:

    stirea e veche si CNA-ul e cea mai interesata institutie din romania. nu dau doi bani pe ce zic ei, ba chiar am senzatia ca vor sa acopere ceva interese. mi se pare suspect. probabil ca agentia de publicitate n-a platit „unde trebuie”

  3. Nu exista institutii neinteresate. Sau dezinteresate, Nu la noi.

Lasă un răspuns

Completează mai jos detaliile despre tine sau dă clic pe un icon pentru autentificare:

Logo WordPress.com

Comentezi folosind contul tău WordPress.com. Dezautentificare / Schimbă )

Poză Twitter

Comentezi folosind contul tău Twitter. Dezautentificare / Schimbă )

Fotografie Facebook

Comentezi folosind contul tău Facebook. Dezautentificare / Schimbă )

Fotografie Google+

Comentezi folosind contul tău Google+. Dezautentificare / Schimbă )

Conectare la %s

%d blogeri au apreciat asta: