Despre initiativa – de blogging

Recunosc deschis si afirm sus si tare: „IMI PLAC OAMENII CU INITIATIVA!”

5 min into the mountains

Nu neaparat pentru ca ma consider si ma stradui sa fiu si eu unul dintre ei.  Ci pentru ca ei reusesc sa depaseasca bariera aceasta in care cei mai multi ne oprim, a lamentarilor. Reusesc sa aiba idei si chiar si sa se lupte pentru ele. Uneori reusesc chiar sa atraga de partea lor oameni si alte idei care sa vina in completare. Uneori, ei inving.

Mi se pare incantatoare trecerea asta de la o idee, la zbaterea pentru a o pune in practica, la lupta pentru sustinerea ei. Gustul victoriei oare cum o fi? Nu mai voi hazarda cu un raspuns universal valabil. Probabil ca nici nu este. Dar cu siguranta sunt  necesare multa munca si multa lupta pentru a a ajunge sa se puna in practica o idee posibil extraordinara.

Mi s-a parut extraordinara lupta pentru salvarea Rosiei Montana de exploatarea miniera cu cianuri. Si, desi exploatarea a fost oprita de ani buni, lupta continua pentru ca interesele in zona sunt nu mari, ci uriase.

Poate fi considerata o lupta a dorintei unora de imbogatire peste masura pe de o parte, cu dorinta de pastrare a frumusetilor naturii, de conservare a descoperirilor arheologice, cu dragostea pentru frumos si pentru aproape si, nu in ultimul rand, cu ecologia.

Mi-a placut FAN FEST-ul si mi-a placut campania SALVATI ROSIA MONTANA. Frumusetea acestora si succesul pe care l-au obtinut, m-au determinat sa vreau sa vad si eu ce se intampla intr-adevar acolo.

Asa ca am fost si am ramas mut de uimire in fata frumusetilor naturii, a descoperirilor arheologice, a galeriilor romane – cel mai bine pastrate din intreaga Europa, din cate am inteles – si in fata bunatatii si a caldurii specifice oamenilor locului. Am vizitat Rosia Montana si am ramas impresionat.

Another lake

Copper mine

Butterflies

Drept urmare m-am decis sa sprijin campania de turism la Rosia si sa incerc sa va conving si pe dumneavoastra, cititorii acestui blog, sa mergeti fie si numai pentru cateva zile in acel taram,  uitat parca de Dumnezeu si de oameni pe pamant.

The Old Center

Piatra Corbului

Piatra Despicata

Sustin turismul la Rosia Montana.

Pozele pentru aceasta postare au fost culese de pe http://www.lagruber.rosiamontana.ro/ .

Related links:

Turism Rosia Montana
FAN FEST
Salvati Rosia Montana
Drumul Aurului
Romania fara cianuri

7 Răspunsuri to “Despre initiativa – de blogging”

  1. istoria aurului este legata de istoria razboiului? exista oare solutii de compromis? va fi toata lumea, nu fericita, dar macar multumita?

    • Ma vad nevoit sa te intreb. Care ar fi pretul compromisului? Si cine ar urma sa il plateasca? Oare pe cei care vor compromisul ii va costa ceva?

      Inainte de a propune o solutie, zic eu sa stim sa o sustinem. Eu m-am documentat inainte de a incepe sa sustin turism la Rosia Montana. Si am si fost acolo. Iar de la Brasov sunt mai putini kilometri decat de aici, de la Bucuresti.

      Ce zici?

  2. armin, NU toata lumea trebuie sa fie fericita/multumita. si anume alde timis, „goldu'”&co. NU in acest caz. NU cu acest pret.

  3. Frumoase imagini, eu iubesc natura de pretutindeni, n-am fost niciodata acolo, dar te cred pe cuvant…🙂

  4. sunt atat de sceptic incat stiu ca singura solutie este aurul – daca nu acum, mai tarziu, daca nu aici, atunci altundeva, daca nu noi, atunci altcineva. compromisul este o solutie in fata unei infrangeri, nu in fata victoriei.
    daca vreau sa fiu mai optimist, atunci da, cred ca turismul este o solutie pentru rosia montana.

  5. alexandra Says:

    din pacate si eu cred ca alta solutie decat aurul, nu exista. bineinteles ca se va evita orice incident/accident ecologic. doar nu degeaba am intrat in UE, care are reglementari de mediu foarte stricte. un proiect modern, responsabil si atent cu mediul, asta cred ca trebuie acolo. nici sa stam ca prostii pe gramada de aur si sa traim in saracie lucie nu e o solutie. turismul, in niciun caz. oricum, nu acum, cu d-na udrea.

Lasă un răspuns

