Intra in poveste… La ROSIA MONTANA!

“Domnule, pana acum am facut voluntariat si a mai fost cum a fost. Dar de acum va trebui sa trec de la voluntariat la business si zau ca nu stiu cum m-oi descurca”…

poza-site-1Foto: noiigolani.ro

Vorbeam cu unul din promotorii campaniei Salvati Rosia Montana, chiar de acolo din comuna. Si era mandru ca se numara intre cei care oprisera exploatarea miniera in zona. Si eram mandru numai si sa stau de vorba cu el si sa il aud povestindu-mi de ispravile din trecutul nu foarte indepartat.

El s-a dus la fan, iar eu m-am dus sa colind prin comuna si sa vad minunile pentru care batusem atatea sute de kilometri pana acolo. Am mentionat asta intr-o postare mai veche.

Plin de ganduri marete am revenit in Bucurestiul meu de zi cu zi. Am luat legatura cu o parte din organizatorii FAN FEST-ului de odinioara si am stabilit: site de turism, poze cu locatiile de cazare in zona, oferta turistica si de cazare in zona, strangere de fonduri pentru reabilitarea si dezvoltarea turistica a zonei.

Eram incantati cu totii asa ca ne-am apucat de treaba. Am facut site-ul (de tip blog pe platforma wordpress, pentru o vizibilitate mai buna si pentru a-i conferi un caracter cat mai dinamic) si inca de a doua zi aparea pe prima pagina a motoarelor de cautare. Am facut si oferta turistica si financiara… Si am asteptat. Sa primim restul de materiale de la Rosia si sa discutam celelalte conditii de derulare a proiectului turistic. Site-ul nu a fost optimizat si nici promovat, pentru ca informatiile oferite sunt prea putine, iar rezultatul direct este ca nu mai apare nici la motoarele de cautare.

In urma cu o saptamana am luat din nou legatura, telefonic de asta data numai, cu localnicul pe care il avusesem de interlocutor in urma cu mai bine de doua luni. “Va sunam noi”, mi-a spus el.

Timpul trece, perioada vacantelor a trecut si ea, dar in continuare toti suntem manati de ganduri bune. Si sperante…

Rosia Montana a intrat si in cartea recordurilor la sfarsitul lunii august pentru cei mai multi oameni care cauta simultan aur cu saitrocul, o unealtă tradiţionala, dar alte vesti din zona eu nu mai am.

Mai stie cineva ceva? S-a salvat si Rosia Montana? Ca unii dintre noi asteapta in continuare…

ruinaFoto: ziua.ro

15 Răspunsuri to “Intra in poveste… La ROSIA MONTANA!”

  1. sa inteleg ca nu vor sa fie ajutati? hmm! interesant…

    • Sincer, eu nu stiu ce sa inteleg. Pe de alta parte, cand am fost acolo am intalnit oameni care aveau nevoie si voiau sa se faca treaba, sa se faca turism. Eu am incercat sa pastrez legatura cu cei care mi-au parut mai activi, mai reprezentativi pentru zona. Probabil ca am gresit insa…

  2. Sincera sa fiu, Rosia Montana nu prea vrea sa fie salvata, eu cu impresia asta am ramas in urma vizitei acolo.
    Initiativa ta merita aplaudata, oricum.

  3. Zalog de legamant… Cum era cu cravata de pionier si cu rahatul pe care l-am lasat in urma? De ce ne mai chinuim sa luminam mintile ciuciungilor? Lasa-i sa crape, le place sunetul…

    • ¨Pai, vezi tu, problema nu se pune asa cum crezi. De crapat nu crapa nimeni, oamenii primesc o gramada de bani si sunt mutati la oras, intr-un cartier facut special de cei de la Gabriel pentru ei. Dezamagirea tipului cu care am vorbit acolo era aceea ca 70% din oameni au ales sa ia banii si sa plece „la mai bine” (apa calda, oras, etc etc).
      Se pare ca faza cu iubirea de mosie e depasita si oamenii aleg confortul, chiar si cei batrani, nascuti si crescuti acolo. Cand toti vor alege banii in detrimentul amintirilor si nu numai, baietii de la Gabriel vor avea mana libera sa rada totul pe o suprafata de zeci de km, de la munti la sute de case de patrimoniu, biserici, cimitire.
      Ii si vad pe cei care s-au mutat la bloc, tinand in sufragerie, in vreo cutie, oasele deshumate ale stramosilor…
      Pe langa cota parte a statului roman in afacerea asta, canadienii, dupa ce vor fi luat tot aurul or sa construiasca o minunatie de teren de golf si parc de distractii…exact langa lacul cu cianuri.

      Cam asa se pune problema pe scurt…

      • campania de dezinformare a lucrat perfect. cei care cunosc putin din adevărata problematică a zonei înţeleg necesitatea exploatării zăcământului.
        statul încearcă din răsputeri să nu aducă un venit la buget şi să vândă pe mai nimic acelaşi zăcământ unor firme cu interes propriu… sau cum am mai putea spune „cine împarte parte-şi face” vechea zicală după care s-au făcut privatizări şi alte împărţeli…
        O altă problemuţă este chiar economia locală bazată exclusiv pe „cernutul prafului” şi căutatul pepitelor ca în vestul sălbatic.
        Ce impact ar avea mult iubitul nostru turism în acea zonă? ce se poate vedea, care e calitatea apei, a aerului, a solului… ce îi oferi turistului? turistul nu vine numai să doarmă la pensiune şi să bea până intră în comă alcoolică, (vorbim aici de potenţialii turişti străini)
        turism nu înseamnă numai să construim un sat de pensiuni…. turismul ar trebui să aibă o cu totul altă conotaţie
        când se vor înţelege aceste lucruri atunci exploatarea unei zone nu va mai fi privită ca un masacru ci pur şi simplu ca orice alt tip de exploatare
        vrem nu vrem suntem exploataţi, exploatăm şi noi la rândul nostru atât terenuri cât şi alte tipuri de resurse.

    • Paul, daca nici macar asta nu incercam, atunci ce sa mai incercam?

  4. cred ca pana la urma toata lumea isi face treaba. ce o sa iasa, noi, astia, pispiricii(cei care nu sunt, sa ma scuze), vom afla de la TV;

  5. darkclaus, dar nici gramada aia de bani nu e chiar asa cum ni se zice noua. Calul de dar nu se cauta la dinti, dar nu ne mai saturam si noi de martoage stirbe care mor in doua zile de foame?…

  6. theeo, imi place cand vin expertii pe blogul meu si isi expun punctul de vedere. Imi place si cand vad argumentatiile lor logice si bine structurate… Apropo de turism, tu ai fost in Rosia Montana sau scrii ceea ce iti imaginezi tu ca ar fi pe acolo? Daca nu ai fost, poti incerca un prim pas aici: https://bl000g.wordpress.com/2009/07/25/low-cost-in-evul-mediu-destinatie-de-vacanta/

    • Tot un apropo la”experti”…cum spunea o mai mare(..si la propriu si la figurat…)personalitate aflata in fruntea uneia dintre fundatiile care se tot lupta cu Gold-ul….”ca solutie de relansare economica propun ca locuitorii din Rosia Montana sa se apuce de legumicultura”

  7. armin, solutia ar fi RESEMNAREA?

  8. No it can’t be wrong
    Let’s come together
    Right now
    Oh yeah
    In sweet harmony
    – vream sa spun asta in alta parte dar merge si aici

  9. Va rog frumos, cine ma poate ajuta cu o adresa unde pot gasi cazare in Rosia Montana? Site-ul drumulaurului.ro nu mai functioneaza !

    Voi unde v-ati cazat ???

Lasă un răspuns

