AMANTUL NU EXISTA

Amantul umple niste goluri.

LoversKissfoto: fotomajik.com


Amantul umple niste goluri. Goluri pe care tu le ai in relatia ta perfecta de acasa. Amantul este afectuos si tandru. Probabil tocmai pentru ca tandretea conjugala a cam disparut de destul de mult timp. Cand esti cu el, el e numai cu tine. Este atent ca totul sa fie pe placul tau, asa cum iti doresti. Sa te bucuri la maxim de fiecare minut petrecut alaturi, de fiecare clipa. Pentru ca, la randul lui, se bucura de fiecare data cand te intorci la el. Amantul te iubeste? El face dragoste cu tine, nu doar partide ocazionale de amor.

Te bucuri pentru diferitele reusite pe care le ai. Te bucuri alaturi de cei dragi, alaturi de familie. Amantul se bucura la randul lui pentru tine. Se bucura de unul singur, in tacere. Si sufera in acelasi timp. De singuratate, de tacere…

Probabil ca are nevoie de aceasta dualitate. De bucuria pentru tine si de suferinta de a nu se putea bucura de tine. Pentru ca este fericit atunci cand esti alaturi de el si trist cand esti departe. Dar cum ar putea fi cu adevarat fericit stiind ca urmeaza sa pleci? Cum ar putea fi fericit stiind ca este mai mult singur decat alaturi de tine?

Amantul este depresiv. Traieste cu depresia si depresia face parte din el. Stiu ca te agaseaza starile lui de profunda nefericire. Te irita si chiar te enerveaza. Daca intri la randul tau in depresie datorita lui, inseamna ca tii la el. Si chiar destul de mult.

Dar amantul umple doar niste goluri. Astazi poate fi el, dar maine poate fi un altul. El aproape ca nu exista ca fiinta, ci ca implinire a unor nevoi. Asta desi el pentru tine se ingrijeste. Poate ca tot pentru tine se duce la sala sau tine un regim alimentar. Sau isi alege un nou stil vestimentar. O noua masina?

Si – cu toate acestea – amantul nu exista. Dar amanta, oare ea exista?

26 Răspunsuri to “AMANTUL NU EXISTA”

  1. „Dar amantul umple doar niste goluri. Astazi poate fi el, dar maine poate fi un altul. El aproape ca nu exista ca fiinta, ci ca implinire a unor nevoi” – bine spus…

  2. existenta discontinua e totusi existenta.
    in momentele reale, existenta e mai intensa decat a omului obisnuit. decat a sotului femeii iubite, de exemplu, care e o mizerabila semiexistenta continua…

    dezavantajul e ca, de obicei, contrastele, intr-o viata cu un singur centru miscator duc la depresie.

  3. Amantele nu umplu golurile ci le accentueaza!

  4. Hmmmm…..Nu e corect ce faci!!!! Puteai macar sa ma intrebi daca sunt de acord …

  5. Am recitit acum, dupa ce ti-am transmis supararea mea si ma simt nevoita sa mai fac un nou comentariu, relativ la scriere, care, din punctul meu de vedere e complet testosteronica si victimizanta.

    • Aici nu mai sunt eu de acord. Poti spune ca afirmatiile mele sunt false, dar nu ar fi rau sa si argumentezi. Ca doar avem cu totii experientele noastre, nu? Mai mult sau mai putin… recunosc.

  6. Sa zicem ca se intalneste cererea cu oferta. Sa zicem ca unele situatii fac ca golurile sa nu le poti umple cum ar trebui cu cel care ti-e partener de viata. Atunci apare ideea de amant. Sau amanta. Pentru cine nu exista ? Oooo dar exista mai mult ca oricine, si ca orice. Mai ales ca e o reactie subsidiara. Sentimentele se opun ca dracu matematicii…

    • Sa zicem ca este economie de piata si piata libera. Sa zicem ca unele companii isi fac foarte bune campanii de marketing, in timp ce la altele, managerul face si vanzarea, si PR-ul, si mai tine si contabilitatea. Acum insa, depinde despre ce vorbim. Ca exista si atat? Toti existam. Dam bine la recensaminte. Sau nu. Dar cum existam?

      Bun venit pe blog.

  7. Asa percepi din postura de observator, sau… ? (No problem, la asta nu raspunde)
    Fiindca e posibil ca amantul/amanta sa insemne mai mult decat consortul, acele goluri ce se cer umplute sa fie vitale spiritual.
    ?
    …zic si eu😉

  8. M-am simtit, la un moment dat, asa cum am scris in randurile de mai sus.

  9. …m-am gandit eu😦

  10. […] – reloading… 19 11 2009 Amantul nu exista decat ca satisfacere a unor nevoi, spuneam la un moment dat spre a trezi parca vehementa neasteptata a […]

  11. Sunt de acord intro oarecare masura cu cele scrise de tine in articol. Dar aici se aplica cred eu: „Ferice de cei saraci cu duhul!” bineinteles in contextul nostru. Mai bine sa nu ajungi sa deschizi cutia Pandorei… Nu vei mai fi niciodata ce ai fost… si acumularea de o noua experienta in acest domeniu nu face musai bine spiritului. Dar depinde de scara de valori a fiecaruia.

  12. Da, iubitul reprezinta ceva mai mult. Mult mai mult.
    Desi in limbile latine i se spune „amante”…
    Dar nu. Iubitul- mult mai mult.

  13. Sincer … acest cuvant imi provoaa greata … nu stiu de ce … dintotdeaua am avut repulsie fata de cuvantul „amant”, care pentru mine este similar unui vibrator.
    Oi fi eu de moda veche, naiba stie! Insa o relatie fara sentimente mi se pare u mare NIMIC!

  14. @Lorena – asa cum spune Mikka, amant inseamna de fapt iubit… deci nu e musai ce crezi tu (doar un alt partener de sex). Depinde… de la caz la caz…
    E complexa treaba… Igniranta nu duce la nimic. Important este sa incerci sa intelegi anumite lucruri… chiar daca nu le agreezi.

  15. Nu, draga Zbordefluture, nu, iubitul e mult mai mult… Asta voiam sa zic. Desi in alte limbi se folosete doar cuvantul „amante”. La noi exista, si e bine asa, pe langa „amant”, si „iubit”. Care, din punctul meu de vedere e exact ce zice. „Iubit”. Cel pe care il iubesc. Amant… pentru mie exista diferenta intre iubire si dragoste. Amantul e cel care ofera dragoste. Care atinge si trupul si emotia. Minunata, frumoasa, cum o fi ea, e „doar” dragoste. Eros.
    Iubitul… cu el traiesc Iubirea. Si despre ea… Nu pot vorbi. Ea e doar de trait. Cuprinde si dragostea dar e mult mai mult. Asa ca… Iubitul e mult mai mult. Cand exista sansa fantastica prin care iubitii sunt si soti, e o minune. Dar asta se intampla, din pacate, nu la toata lumea.

  16. @Mikka – mi se pare putin complicat ce spui… se cam contrazic treburile..🙂
    diferenta intre iubire si dragoste?
    eu nu o cunosc… nu am auzit..:)
    intre sex si dragoste, da…:)
    dar mi se pare ceva deja prea complicat!

  17. Draga Zbordefluture, pare complicat, da… Mi-ar fi greu sa spun, pentru ca e „chestiune” de traire. Si doar viata face intelegerea. Dar, ca un „hint”, am gasit ca o explicatie potrivita ar fi in cartea lui Paulo Coelho, tradusa la noi ca „Jurnalul unui mag”. Acolo e vorba de Eros, Philos si Agape. Eros – dragostea , Philos – prietenia, Agape – iubirea… care cuprinde si Eros, si Philos…
    Personal, imi doresc ca toti sa putem gusta cat mai mult din toate trei, ajungand sa ne bucuram de Agape.

Lasă un răspuns

