Romania rusinata…

„Imi este rusine…


Si imi este rusine in primul rand de mine. Imi este rusine, pentru ca fara sa vreau, mi-am mintit proprii copii. Le-am spus copiilor mei, ca revolutia, va face din Romania o tara in care viata lor va fi alta. Le-am spus copiilor mei, ca invatatura la care i-am obligat, furandu-le o parte din copilaria lor, le va fii cu adevarat de folos. Le-am spus copiilor mei, ca nu trebuie sa-si mai faca griji fata de copiii lor asa cum mi-am facut eu. Le-am spus toate aceste lucruri, iar astazi, dupa 20 de ani, sunt acoperit de rusinea cuvintelor rostite cu bunacredinta unui parinte. Astazi, dupa 20 de ani, imi este rusine sa deschid in fata lor televizorul, pentru ca nu as putea explica, care dintre cei prezenti in batalia oarba pentru putere sunt cei care lupta pentru Romania promisa de mine. Pentru ca nu nu as putea explica cu nimic diferenta celor 20 de ani. Si daca eu, un om simplu, am muncit mult sa-mi pot acoperi macar o parte din promisiunile facute copiilor mei fara sa scap de rusine, lor, pentru repetatele promisiuni din toti acesti 20 de ani, ar trebui sa le crape obrazul.”

” Nu este normal, dar si mie imi este rusine. Ma simt un tantalau etajat. Am ajuns sa muncesc pe ascuns sa-mi intretin familia, fiindca darile la stat nu imi permite sa muncesc prin firma. Am invatat copii ca numai munca te izbaveste, am avut trei generatii de ucenici , circa 50 de practicanti, la care tineam predici ca numai o munca bine facuta are un rost in viata. Iar azi am realizat ca pentru a fi muncitor trebuie sa fi coruptibil, mincinos si hot.
Sa ma iarta acei tineri. Am gresit…”

„Pentru ce sa va fie rusine ????…… acu 20 de ani visam si speram impeuna ca o sa traim mai bine ca o sa fim fericiti . Si noi si copii nostri . Il huleam pe Brucan cand spunea ca Romaniei o sa i trebuiasca decenii pentru a si reveni . Ne gandeam ca dorinta noastra de bine , ca eforturile noastre si munca asiduua vor da rezultate si ne va fi bine . Din pacate iata ce avem dupa 20 de ani irositi . Pareri de rau si rusine . Dar lor , CELOR CE NE AU CONDUS SPRE RUSINE , din limuzine luxoase si fotolii de piele , din avioane ssi hoteluri scumpe , cu conturi umflate si cu poza pe toate gardurile , lor nu le este rusine ??? Oare nu da Bunul Dumnezeu sa faca sa le fie lor rusine , sa faca sa i cuprinda deznadejdea si spaima de viitor si de ce le aduce ziua de maine …. Rusine sa le fie !”
*************************************************
„Mie mi-e rusine…
…pentru ca vad la televizor astfel de scene. Rusine de rusinea si umilinta lor! Sunt oameni batrini, care flutura in maini zbarcite retete medicale si facturi. Pe care n-or sa mai poata sa le plateasca. Sunt primii care se revolta, pentru ca sunt si cei mai disperati. Ma gandesc la mamaie… Poate si ea ar fi iesit in strada, daca n-am fi fost noi. Ma gandesc si la ai mei. Nu pot s-o sun pe mama s-o intreb ce crede… Mi-e teama ca si ea e in aceeasi stare ca si mine. Poate mai rau.
Dar cel mai tare ma revolta faptul ca stiu ca lor, celor care ar trebui sa le fie rusine, NU LE E!

PS. Nu stiu daca e doar o intamplare, dar la maine a cazut cablul de vreo zece ori, intr-o ora…”

http://simonagherghe.blogspot.com/2010/05/mie-mi-e-rusine.html

7 Răspunsuri to “Romania rusinata…”

  1. Dumnezeu n-are treaba cu noi. Îți dă viață, dar nu-ți bagă-n traistă sau în cap.

  2. Ziua bună!

    NU, n-ai greşit cu nimic. Ai sădit în sufletele acelor copii, valori adevărate.
    Chiar dacă traim momente confuze, apele se vor separa pînă la urmă. Cînd ? Nu ştiu.
    Dar. Dacă începem să ne îndoim de justeţea normalităţii, dacă începem să ne îndoim că numai munca şi cultura pot să ne scoată din marasm, înseamnă că ne resemnăm şi ticăloşii au cîştigat.
    Toţi trecem la un moment dat sau altul, prin momente de cumpănă. Ei şi ? Trebuie să mergem înainte.
    În definitiv, eşecul este turnesolul existenţei noastre : cei care pot învinge, se ridică şi perseverează; pe loc, rămîn învinşii să se lamenteze în genunchi.

    Cu toată stima, Tiberiu Orăşan.

  3. Rusinea o suportam mai usor….Mi-e mila de cei carora le el foame,….

  4. Frumos articolul pe cat de mare e si rusinea…

  5. Daca nu ma insel, se pare ca omul este singurul animal care este in stare sa se rusineze si sa rada.
    Stiu sigur ca exista niste animale, subspecia homo parlamentus, care rad de noi fara rusine😦

  6. Se pare ca lumea, in momentul de fata, este impartita in doua categorii :cei care se rusineaza (un sentiment omenesc) si cei care nu se rusineaza(acestia nu stiu in ce regn se incadreaza).

  7. Dati-mi voie sa va raspund sincer: mie nu mi-e rusine. Nu mi-e rusine ca suntem o natie de slugi plangacioase. Nu mi-e rusine ca suntem lenesi si hoti si nici ca preferam furaciunea si spaga in locul muncii cinstite. Nu imi este rusine nici pentru simplul fapt ca sunt unul din cele peste douazeci de milioane. Pana la urma fac tot posibilul sa imi castig corect painea. Uneori mai aman cate o plata la furnizori sau la buget, dar nu pentru ca as vrea sa nu platesc. Ci pentru ca si altii isi amana diferitele plati catre mine. Iar penalitatile de intarziere care sunt mai nou la stat… probabil ati auzit si voi ce valori au.

    Nu imi este rusine nici pentru ca se fura ca in codru. Pana la urma, eu de unul singur nu am cum sa opresc asta. Iar noi, ca natie, preferam sa ne plangem. Sa me plangem, sa ne lamentam sa steptam sa faca altii ceva pentru noi in loc sa intelegem ca nu e suficient sa mai facem cate o spaga, cate un bacsis. In loc sa facem noi ceva cu adevarat pentru noi. Dar nu e problema, inca sunt multe de furat…

    Mie unul mi-e doar sila. De incapacitatea noastra ca popor de a ne lua soarta in maini si de a ne decide noi insine viitorul, de a ne alege singuri liderii. Pana la urma, fiecare popor are conducatorii pe care ii merita.

    As fi preferat sa ne invadeze nemtii si sa decida ei pt noi…

Lasă un răspuns

