Vidul politic si campania „SPUNE SI TU”

Campania Spune si tu a demarat in forta. Dupa cum se afirma, s-ar parea ca aceasta campanie ar avea costuri de cateva milioane de euro. Intrebarea fireasca este cine ar investi atatia bani in ceea ce pare a fi un simplu proiect media si cu ce scop.

spune-si-tu


Vidul politic din Romania sfarsitul de deceniu era greu de anticipat in urma cu un an de zile pentru cei mai multi dintre noi. Acutizarea generala a problemelor populatiei, dar si apatia vizibila a acesteia fata de scena politica au condus clar spre o nevoie de schimbare. Un manifest lansat pe Facebook de Alexandra Svet, promovat discret in presa – prima pagina in Business Standard, scurte interviuri pe Money Chanel, Realitatea si Antena 3 – a grupat in jurul lui in numai cateva luni un numar record de aproximativ 10.000 de simpatizanti. Iar daca ne gandim ca doar putin peste 20% din romani au acces la internet, ne putem da cu totii seama ce ar insemna ca o asemenea miscare sa treaca de bariera virtualului, in realitate.

Acesta popularitate neasteptata a speriat probabil pe multa lume, pentru ca in foarte scurt timp s-au auzit mai multe voci in presa care combateau fenomenul Facebook. De asemenea, in paginile Jurnalului a aparut un alt manifest similar, purtand semnatura lui Marius Tuca.

SPUNE SI TU a beneficiat de o intensa promovare in media, atat in ziare nationale, cat si la TV. Campania care promoveaza site-ul http://www.spunesitu.ro pare a facilita romanilor un loc in care sa isi spuna diferitele nemultumiri privind situatia sociala, politica si economica a Romaniei. Peste 6000 de oameni s-au inregistrat acolo cu nemultumirile lor si peste 4000 au avut de facut diferite comentarii. Cele mai multe probleme semnalate au fost din sanatate, iar apoi din ceea ce priveste educatia. Uimitor as zice, justitia se afla pe unul din locurile codase.

Despre SPUNE SI TU stim la momentul actual ca este o campanie initiata de INCOR – Institutul pentru Cooperare Regionala si Prevenirea Conflictelor – institut infiintat si condus de Emil Constantinescu si Zoe Petre. Nu ni se dezvaluie insa nici scopul si nici durata campaniei. Am aflat insa ca promovarea campaniei este facuta de Odissey Communication, companie apartinand magnatului Dinu Patriciu.

Nu stim de ce campania inceputa pe Facebook stagneaza de ceva timp si nici daca Alexandra Svet, initiatoarea acesteia, are vreo legatura cu familia Patriciu (desi se zice ca ar avea, imi permit sa nu consider aceasta mai mult de un simplu zvon). Dar stim ca Emil Constantinescu si-a afirmat sustinerea pentru Crin Antonescu, candidatul liberal la Presedintia Romaniei.

Lupta pentru urmatorii cinci ani de suprematie pe scena politica a Romaniei s-ar parea ca este mai acerba decat oricand, probabil pe masura vidului electoral existent.

Cel mai probabil insa, cei aproximativ 10.000 de oameni adunati laolalta in jurul acestor proteste nu se vor mai lasa manipulati prea usor de catre diferitele grupuri de interese care ar putea incerca sa le influenteze optiunile electorale.

Recomandari:

https://bl000g.wordpress.com/2009/09/03/alexandra-a-scris-un-manifest/
http://www.facebook.com/group.php?gid=200614625390
http://www.facebook.com/group.php?gid=154458574752&ref=mf
http://miscareaderezistenta.jurnalul.ro/
http://www.napocanews.ro/2009/09/campania-spune-si-tu-o-arma-de-campanie-a-lui-crin-antonescu.html

6 răspunsuri sa “Vidul politic si campania „SPUNE SI TU””

  1. Si aceste campanii sustinute cu bani grei nu sunt oare tot o forma de manipulare? Evident ca sunt !

  2. S-ar putea ca şi Geocer să aibă dreptate… Ştie Cernătescu ce ştie…

  3. Nu, „spune si tu nu” este o forma de manipulare proprizisa ci doar o prima etapa a unei manipulari ulterioare.
    Sa ma explic, un bun om politic atunci cind se afla fata in fata cu un grup de cetateni potentiali alegatori le simte imediat problemele, grijile si isi adapteaza discursul la acestea(daca ulterior face ceva pt remedierea problemelor e alta discutie). Clasa noastra politica actionind preponderent mediatic a pierdut conactul cu cetatenii pe care ar trebui sa ii reprezinte si atunci inventeaza un „spune si tu ” prin care colectaza nemultumirile cetatenilor (etapa1), le sistematizeaza si apoi (etapa2) in discursurile electorale le se spun cetatenilor exact ceea ce vor ei sa auda … exact ce ii doare 🙂 foarte tare ! nu ?

    Un singur lucru nu fac cei de pe „spune si tu” …nu numai ca nu raspund pe site la intrebarea elementara „cine le plateste campania ?”
    dar nici nu publica acest tip de intrebari … eu am incercat cam de 3 ori sa intreb asta… daca altcineva mai are rabdare si curiozitate sa incerce si sa vada.

  4. Uite că vrem sau nu , ne gândim mereu la …manipulare…

    Pupici geaninoși peste normă…fără să manipuleze…

  5. Bine te-am regasit, Blooog ! 🙂

    Numele acestei campanii a ajuns si la urechile mele, atat de bine a fost promovata. Spoturi de genul „Si-a batut cineva joc de tine ? Spune si tu, urla la luna precum lupii !” s-au tot difuzat.
    Noi, pentru ca ne-am fript de atatea ori cu zeama chioara pe care ne-o servesc ‘ai de sus, suflam si in campania asta si ni se pare – pe buna dreptate – ca pute.
    SPunem noi ce avem pe suflet, dar pentru ce ? Chiar o sa ia cineva vreo masura, dupa ce va citi lamentarile postate pe acel site ? Om trai si om vedea. Sau nu.

  6. Personal refuz orice initiativa a Zoiei Petre, tinand cont de desconsiderarea ce practica, relativ la instoria milenara a DACIEI. In ceea ce priveste E.Constantinescu si gasca lui, … m-am fript o data !!!
    Cat despre titlu: „Spune si tu” = „HUUUOOOOOOO !!!!”
    Daca asteptam Marea Schimbare de la Patriciu, Constantinescu, Zoe Petre, … o sa asteptam mult si bine ! Mai lipseste Grupul de la Bucuresti si facem o Revolutie, … ca in 1989 ! Adica ciuciu (in italiana se zice … inciucio) !!!
    Nu situ cu ce „il au la mana” pe Duda, dar era cel mai bun candidat, pentru ca daca ar fi castigat sprijinit de o miscare a tuturor „virtualilor”, ar fi jucat dupa vointa … Net-ului !!! Ar fi fost simbolul … Schimbarii, pentru ca putere practica tot nu avea, … dar ar fi dat un „SEMNAL” !

Lasă un răspuns

Completează mai jos detaliile cerute sau dă clic pe un icon pentru a te autentifica:

Logo WordPress.com

Comentezi folosind contul tău WordPress.com. Dezautentificare /  Schimbă )

Poză Twitter

Comentezi folosind contul tău Twitter. Dezautentificare /  Schimbă )

Fotografie Facebook

Comentezi folosind contul tău Facebook. Dezautentificare /  Schimbă )

Conectare la %s

%d blogeri au apreciat: